19 Aralık 2015 Cumartesi

Fırın Eldiveni Nasıl Yapılır?


Fırın eldiveni yapmaya karar verdiğimde, yapımıyla ilgili Türkçe kaynak bulamayıp deneme yanılma yöntemiyle bir şeyler yapmaya çalışmıştım. Sonrasında eşim yabancı kaynakları çevirip beni aydınlattı,  sağolsun. Ben de bu yazıda benim gibi kaynak bulamayıp, zorluk çekenlere yardımcı olmak istedim.

Öncelikle gerekli malzemeler:

  • Astarlık pamuklu kumaş
  • Duck kumaş
  • Şerit elyaf
  • Makas, mezura, iğne, vb.


Başlangıçta,  aşağıdaki gibi her üç kumaşı da 35-25 cm ebatlarında kesiyoruz. Her kumaştan 2 adet olacak. Ben değerlendirmek için,  mutfak önlüğü yapımından kalan duck kumaşı kullandım. Dikişten kalan pamuklu kumaşı da astar olarak kullandım.


2'şer adet kestiğimiz 3 kumaşı en alta astar, ortaya elyaf, en üste de duck kumaş gelecek şekilde dört köşesinden iğneleyip bir cetvel aralığı boyunca kapitone şekiller çiziyoruz. Çizgileri astara çizdiğimizi belirteyim bu arada.  Ben yine de suyla çıkan kalem kullandım. Ardından çizdiğimiz çizgiler üzerinden dikiyoruz. Dikerken altta kalan kumaşın büzüşmemesine dikkat ediyoruz.


Dikilmiş hali budur.


Yazımın başında bahsettiğim kaynaktaki kalıbın çıktısını kapitone görünümlü kumaşımıza koyup, kenarından sabunla çiziyoruz.


Tekrar dikiş makinamızın başına geçip, sabunla işaretlediğimiz yerlerden dikiyoruz. 


Dikişin bitiminden 1 cm pay vererek kesiyoruz. 


Ben overlok çektim ama olmayanlar zikzak dikiş geçerek temizleyebilir. Burada baş parmakla diğer parmaklar arasındaki boşluğa bir kaç ufak makas darbesi atmayı (çıt atmak) unutmuyoruz. 


Şimdi ters çevirip bir bakıyoruz. 


Son olarak ister kendi kumaşından ister tezat bir renk kumaştan 30-8 cm boyunda biye hazırlayıp kol ağzına geçiriyoruz. Bu işlem sırasında 10-5 cm lik bir biyeyi de askı olarak ekliyoruz.

Veee sonuç:


İnşallah dikmek isteyenlere fikir vermesi açısından faydalı bir yazı olmuştur. Merak ettiğiniz bir nokta olursa, sorabilirsiniz. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım... 
Şimdiden herkese kolay gelsin. 
Görüşmek dileğiyle... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşleriniz benim için önemli,giderken yorumunuzu bırakırsanız sevinirim:))